MESTIA

to miasto znajdujące się w północno – zachodniej Gruzji, które stanowi bramę do niezwykłego świata gruzińskiej przyrody i kultury! By tam dotrzeć musicie się przygotować na dłuższą przejażdżkę, z lotniska w Kutaisi do Mestii jest pawie 220 km. Podróż wraz ze zwiedzaniem zapory Enguri (warto zobaczyć) może zająć Wam około 6 godzin. Mestia jest położona na przepięknym Kaukazie, to miejsce, które zachwyca swoją architekturą, historią i malowniczymi krajobrazami. To tutaj, bije serce regionu Swaneti, gdzie spotkasz unikalne wieże obronne, które stanowią ikoniczny element krajobrazu tego miejsca. Sama Mestia to malutkie miasteczko położone u stóp charakterystycznego szczytu Kaukazu – Uszby. Posiada…

• NEPAL,  WYJAZDY

NEPAL – ANNAPURNA CIRCUIT

Kolejną propozycją na rok 2024 jest wyjazd do Nepalu, który odbędzie się na przełomie października i listopada. Trekking szlakiem Annapurna Cirucit jest jak wejście do zapierającego dech w piersiach świata przygód i naturalnego piękna! Na tych, którzy są gotowi na…

• 2024,  GRUZJA,  WYJAZDY

GRUZJA – Swanetia i Kutaisi

Zapraszamy Was w kolejną podróż z nami do cudownego kraju jakim jest Gruzja. Nasz pobyt skupi się głównie na pieszych wędrówkach w okolicach Mestii, jeślimarzysz o aktywnym wypoczynku w pięknych górach, to poniższy program jest właśnie dla Ciebie. DZIEŃ 1…

GRUZJA – MOCAMETA PIESZO

Tytułowa Mocameta to malowniczo położony zespół klasztorny oddalony o ok. 6km na północny wschód od Kutaisi. Jeśli lubicie spacerować to poniżej przedstawimy Wam ciekawą trasę i powiemy jak tam dotrzeć. Mocametę odwiedziliśmy wracając z wycieczki do Jaskini Prometeusza, w tym…

GRUZJA – KANION OKATSE

Kanion Okatse położony jest w wiosce Gordi w „gminie” Khoni. Jest Jednym z kilku gruzińskich Parków Narodowych położonych nieopodal miasta Kutaisi i oddalony jest o około 50 km. Zdecydowanie warto poświęcić jeden dzień by zobaczyć to miejsce. Od wejścia do…

GRUZJA – REZERWAT PRZYRODY SATAPLIA

Bardzo ciekawym miejscem, które można (naszym zdaniem trzeba) zobaczyć w okolicach miasta Kutaisi jest Rezerwat Przyrody Sataplia. Rezerwat swoją nazwę zawdzięcza górze Sataplia (494 m n.p.m.) będącej wygasłym wulkanem. W jaskini można znaleźć skamieniałe ślady dinozaurów, w rezerwacie znajduje się…

GRUZJA – JASKINIA PROMETEUSZA

Gruzja była w naszych planach już od dawna, lecz zawsze stawało coś na drodze. W końcu nadszedł ten dzień i w sile 13 osób ruszyliśmy na podbój tego pięknego oraz gościnnego kraju. Bilety na samolot kupiliśmy na stronie wizzair-a. Lot…

• Azja,  Sri Lanka

SRI LANKA – Tangalle

Plaże i restauracje… Tangalle było naszym punktem na lankijskiej mapie, gdzie postanowiliśmy spędzić najwięcej czasu, aż osiem dni. Cały ten tydzień poświęciliśmy na plażowanie oraz zwiedzanie bliższych oraz bardziej odległych atrakcji od miasta. Jako bazę wypadową wybraliśmy hotel NUGA EDEN…

SRI LANKA – Ella

Po 10 godzinach podróży pociągiem dotarliśmy do miejscowości Ella. Na stacji panowało niemiłosierne zamieszanie, jedni jeszcze nie wysiedli, a drudzy chcieli zająć ich miejsca w pociągu – panowie szli przodem jako taran ,inaczej ciężko byłoby wysiąść. Jako nocleg wybraliśmy Country…

• Azja,  Sri Lanka

SRI LANKA – Pociąg z Kandy do Ella…

Do Kandy przyjechaliśmy głównie po to, by wyruszyć w podróż jedną z najładniejszych tras kolejowych na Świecie. Wszystko co robiliśmy przez dwa dni w Kandy były tylko przystawką do dania głównego – jakim była podróż pociągiem z Kandy do Ella.…

SRI LANKA – Kandy

Dwa dni w Dambulli minęły szybko i intensywnie. Po śniadaniu, busikiem ruszyliśmy do miasta Kandy położonego w centralnej części wyspy. Kandy będąca stolicą Prowincji Centralnej jest też miejscem kultu dla wyznawców buddyzmu za sprawą Świątyni Zęba Buddy ( Dalada Maligawa).…