Azja,  Sri Lanka

SRI LANKA – Ella

Po 10 godzinach podróży pociągiem dotarliśmy do miejscowości Ella. Na stacji panowało niemiłosierne zamieszanie, jedni jeszcze nie wysiedli, a drudzy chcieli zająć ich miejsca w pociągu – panowie szli przodem jako taran ,inaczej ciężko byłoby wysiąść. Jako nocleg wybraliśmy Country Homes http://www.booking.com/Share-OM6yup, który położony jest zaledwie 1 km od stacji, a właścicielka zorganizowała nam transport więc nie musieliśmy się fatygować ze znalezieniem taxi. Po zameldowaniu marzyliśmy już tylko o prysznicu i krótkiej drzemce. Wieczorem wybraliśmy się oczywiście na pyszną kolację i zimne piwko.

Widok z balkonu w Country Homes…

Odsypiając podróż pociągiem, poranny posiłek chcieliśmy zjeść możliwie jak najpóźniej. Po obfitym śniadaniu w Country Homes ruszyliśmy na wcześniej ustaloną trasę. Jako pierwszy w planie był Mały Adam, szczyt wznoszący się na 1141 m.n.p.m. Zaznaczona trasa z Country Homes pokazywała 3,2 km, więc dodaliśmy do tego most Nine Arch Bridge oddalony od „Małego Adama” o 2,5 km i powrót do „domu” 2,1 km. Wyszło nam w sumie przyjemne prawie 8 km.

Nasza trasa…

Będąc już na szlaku uświadomiliśmy sobie że zarezerwowaliśmy za mało noclegów w Ella. Jeżeli lubicie chodzić po górach to nawet tydzień w tej pięknie położonej miejscowości będzie dla Was mało. Nasz spacer zaznaczony na mapie powyżej jest tylko namiastką tego co oferuje Ella. Mały Szczyt Adama to zdecydowanie najpopularniejszy cel wędrówek. Trasa prowadzi wśród pól herbacianych, gdzie napotkacie tubylców oferujących Wam różne produkty, od ręcznie robionych bransoletek po kokosy i wodę.

Pani zbierająca herbatę na trasie wiodącej na szczyt…

Obowiązkowym punktem postoju w drodze na szczyt jest tyrolka https://www.flyingravana.com/. Cena za około 30 sekundową przejażdżkę z prędkością 80 km/h nie jest zbyt wygórowana i wynosi 20$. Jeżeli zakupicie bilet on-line dostaniecie 10% rabatu. Zakup biletu przez internet jest o tyle wygodny że będziecie mieli podaną konkretną godzinę, natomiast przy zakupie biletu na miejscu musicie się liczyć z tym że będzie trzeba czekać na swoją kolejkę ( zjazd odbywa się co 30 min). Widoki podczas wydawałoby się krótkiego zjazdu zostaną Wam w pamięci bardzo długo.

W oczekiwaniu na przypływ adrenaliny…

Po przejażdżce tyrolką, naładowani adrenaliną i pozytywną energią ruszyliśmy dalej w kierunku „Małego Adam”. Tak jak pisaliśmy wcześniej Mały Adam to popularne miejsce na piesze wędrówki wśród turystów, więc ostatnie podejście po wąskich schodach zajęło nam trochę więcej czasu. Po dotarciu na szczyt widoki rozpościerające się przed nami zaparły nam dech w piersiach. Po horyzont widać było zielone górskie szczyty i doliny. Mały Adam to idealne miejsce na bliski kontakt z lankijską przyrodą.

Widok na okolicę
Cudowne widoki, zielone góry aż po horyzont.

By dostać się do mostu, idąc w kierunku centrum należy skręcić w prawo z głównej drogi. Pozostała część trasy wiedzie przez las i jest bardzo łatwa do pokonania. Most jest najlepszym przykładem wpływów kolonialnych podczas budowy kolei na Sri Lance.

Most Nine Arch Bridge
Na Sri Lance nie tylko liście lecą z drzew…

Most Nine Arch Bridge jest miejscem dość licznie odwiedzanych przez turystów, mimo wszystko miejsce godne zobaczenia, ma swój klimat. Następnego dnia tuk tukiem podjechaliśmy pod wodospad Ravana Falls, a popołudniu byliśmy już w drodze do Tangalle.